ריספקט לפרוספקט

יש לך את זה על דף מסודר

עלון-שיווקי, דיוור-פרסומי , דף-מידע, פרוספקט, ליפלט…זה אותו הדבר?

או היינו-הך? דף-מודפס לחלוקה ולהפצה זהו הדבר. אין משמעות אם קוראים לו כך או אחרת.

אנשים רוצים “משהו-ביד” שיוכלו לקרוא. מסמך על-גבי נייר אמיתי ולא וירטואלי דיגיטלי.

[אם כי את אותו העלון בהתאמות פשוטות-ניתן לשלוח גם במייל וברשתות.]*
**אפשר להכין גם פולדר-מקופל עם כיס-קנגרו, בו ניתן לצרף מספר דפים/עלונים.

על-פי רוב נותנים ומחלקים אותו ללקוחות ולמתענינים, שולחים עם-בול לכתובת, מפיצים בחלוקה לתיבות-דואר, נותנים בכנס/תערוכה, מגישים באמצעות דיילי/דילות-מכירה בקניונים או מקומות הומי-אדם אחרים.

קרא עוד

אפשר לעשות ממנו טיירה

בעלון שמפיצים, חשוב שיבינו בדיוק מה רוצים. מוכרחים ששם-העסק/שם-החברה, הסלוגן, הלוגו ופרטי ההתקשרות [צור-קשר] יופיעו במקום בולט. אחרת איך יגיעו אליכם-להתענין בפרטים נוספים ולהזמין?
מומלץ גם לתת עם העלון ערך מוסף, מעבר למבצע או למידע.
כך למשל אפשר לסמן קיפולים שיוכלו לקפל דמות באוריגמי. אפשר גם לתת מידע כללי וחיוני. לדוגמא-טבלת מידות- [אינטש/ס”מ-מייל/ק”מ]. יש מי שמציגים משחקי הגיון או יצירה. ככל שיחזיקו ויתעסקו בו יותר, ככה יחשפו למסרים.

עלון הזדמנויות

פחי-האשפה מלאים פליירים משעממים. [מיחזור-נייר חשוב לסביבה. אבל המסרים שלך יעלמו. וחבל.]

על הפרוספקט להיות כתוב פנטסטי. שפה נכונה. כותרות מזמינות. עיצוב ממגנט. כי חייבים לתפוס את תשומת-הלב של המקבל.ת בצ’יק.
איך? נותנים לקופירייטר מנוסה את המסרים, בנקודות ובשפה פשוטה. והוא [אני] עושה מהם מטעמים. אחר כך פונים למעצב-גרפי שידע “לשים מדהים על הנייר”. כלומר-יבחר את הפונט המתאים, יוסיף תמונה/צילום/גרפים. ידאג לבולטות הרצויה של כל המסרים.
אם בית-הדפוס מציע לך עיצוב-חינם [!] עלול להיות לזה מחיר כבד. אם כתבת לבד, ישנה סכנה שלא יצא מספיק חד וברור. לא שווה לחסוך בדברים האלה. כשהדיוור יוצא בולט וחזק-זה עושה את העבודה. אין אפס.

כל המדפיס הרי זה משובח

למרות שתמיד ניתן להדפיס עוד ולעדכן מסרים. מומלץ להכין כמות מספקת לכל חלוקה, שיהיה בה צורך בעתיד הנראה לעין. פשוט לא כדאי להתקע במרכז-מכירות או בקופות-בלי עלונים זמינים. [בד”כ כמות גדולה יותר מוזילה את עלות-ההדפסה.] קובץ שמור על ‘שולחן-העבודה’ במחשב או בתיקיה ייעודית, מאפשר שליפה ושליחה מידית למי שמבקשים “פרטים-נוספים”. ולא רק לתת להם לינק לאתר. כי שם הם עלולים “ללכת- לאיבוד.” הדיוור לעומת זה יכול להיות ממוקד בנושא אחד. איך שמקבלים אותו. מבינים ופועלים על פיו.
כשהעלון בידיכם, הפיצו אותו והעיפו-לכל הכיוונים. שלחו לכל רשימת התפוצה. צרפו לחשבוניות ולניוזלטר. אטאצ’מנט למיילים שיוצאים מהעסק, תנו לקונים ולמבקרים. ככל שיראו ויחשפו אליכם יותר-כך יוטב. אם לא ברגע זה ודאי בהזדמנות ראשונה. יוכלו גם להיות ”שגרירים”, לפרגן לכם ולהמליץ למתענינים בסביבתם. שלחו עלונכם על פני הגלובוס. זה ישוב אליכם במהרה להזמנה ומכירה. ככה זה עובד.

מפיקים את המירב

יופי. הכל מוכן ומזומן. הרעיונאי [קופירייטר] כתב את התוכן. העיצוב יושב במקום עכשיו יש לחשוב על אופי המוצר. כלומר-סוג-הנייר [עבה/דק/מבריק/מט]. צריך להחליט על כמות רצויה. עד מאות יחידות שווה להדפיס דיגיטלי. מעל כמות מסוימת זה כבר אופסט. מידות אידיאליות שיהיה נוח להחזיק ביד לקרוא ולהבין. אפשר להפיק צורה מיוחדת-להכין “שטאנץ”-משולש, קיפול-מיוחד, חור הצצה או כל רעיון אחר.
אך רק אם זה רלוונטי למסר או למוצר. המחיר נגזר כמובן מתוך נתונים אלה.
מוטב להתייעץ עם המעצב או לפנות למפיק-דפוס. הם מכוונים ומלווים את התהליך. על פי רוב-הניסיון, הבנת-החומר והקשרים שלהם, תוזיל ותייעל את הפרויקט. המקצוענות שלהם פועלת לטובתך.

ענין של הסתכלות ופרוספקטיבה

כל אחד.ת רואה את זה קצת אחרת. אבל הבה נסכם את הדברים החשובים:
~טוב שיש דפים מודפסים ולא רק פעילות ברשת.
~כתיבה שיווקית/פרסומית/מקצועית-על יד קופירייטר מנוסה.
~גרפיקה-מעצב/ת יצירתי/ת ומיומן/נת.
~כשמוכן-להפיץ בכל הזדמנות ולכל עבר. שהדיוור שלכם יצא לצוד לקוחות.
~לחלק בתיבות-דואר, במקומות הומי-אדם [פסטיבלים, קניונים, מופעים].
לתלות על לוחות-מודעות. לצרף לכל משלוח ולכל שקית ומעטפה שיוצאים מהעסק.
~לוודא שיש לכם ביד מוצר-בולט, יצירתי, ייחודי וזכיר. שיקראו בו וירצו לשמור.
~להכין קובץ זמין במחשב-להדפסה חוזרת, למשלוח ע”פ הצורך ולהפצה ברשתות-החברתיות.

רצוי שלפרוספקט יהיה ערך נוסף ושימושי, שירצו לשמור עליו ולחזור אליו מפעם לפעם שם העסק, סלוגן בעברית או בלועזית והמסר המרכזי, צריכים להופיע במקום קריא ובולט. צריך להוסיף דרכים ליצירת-קשר, כתובת האתר

ו”חפשו אותנו בפייסבוק/אינסטגרם/בלוג”. תנו כבוד לפרוספקט שאתם מכינים. הוא עשוי להביא לכם הרבה לקוחות-טובים.

דיוור ישיר. עלון פרסומי. פרסום בתיבות דואר. קטלוג. ליפלט. פולדר. כתיבת פלייר. דף-פרסומי לחלוקה. ניוזלטר. תוכן לאתר. תוכן לעלון. הדפסת פרוספקטים. עלונים. שם לעסק חדש. סלוגן-בעברית. לוגו. מיתוג. קופירייטר. כתיבה מקצועית. תוכן איכותי. טקסט לפולדר.

סגור

    דילוג לתוכן