טוב שם משמן

שם לעסק חדש, לא גדל על העצים.
שם מוצלח הינו פרי-מחשבה ונולד-מאהבה.

מי שמשכיל לבחור שם קולע קוטף את הפירות משך הרבה שנים טובות. כן, כן. ככה זה. השם המוצלח, מעיד על טיב העסק הארגון או החברה. אנשים נמשכים אליו, לקוחות רוצים בו ומחפשים אותו בכל הזדמנות ובכל מקום.

אולי יש לך שם שהבאת מהבית או שסתם ככה, באלך עליו. אך בשמות לביזנס לא תמיד מספיקות תחושותבטן. צריך להכיר את השוק ולדעת מי השחקנים בו ומה שמם. כדאי גם לשלוט בשפה ובסלנג, בביטויים ובדימויים.

תכל'ס רצוי שכבר יהיה לך ניסיון במציאת שמות מסחריים.

לכן הדרך הנבונההינה לתת את הפרויקט לקופירייטרמקצועי, מנוסה אמין וזמין.

כך מקבלים רשימה של שמות עסיסיים לעסק חדש.

מהם קל לבחור את השם שהכי נכון עבורך.

קרא עוד

היכן מוצאים שמות לעסקים?

אין מחפשים אותם מתחת לפנס-הרחוב. וגם לא במילון.
יש לצאת למסע, מחוץ-לזמן ומחוץ-לקופסא.

שם לארגון, למוצר, לחברה, לעמותה או לעסק זה לא משהו שמומלץ לחפש בגוגל. השם יכול אמנם להגיע מכל מקום שהוא. אבל צריך לדעת לחפש היטב. אפשר גם לנסות משחק-מילים או חיבור של עברית ולועזית. קומיוניקשר הוא שם לחברת תקשורת. קום&סנס ניתן כשם לחברת הי-טקיש גם מי שמחפשים בספר התורה או תופסים טרמפ על שם הרחוב. אפשר לתור אחר מקורות השראה יצירתיים מעבר-לים, בספור או בפיצוציה. מומלץ שהשם הנבחר, יהיה יחיד-במינו ובעל ערך ומשמעות. בכל מקרה כשרואים את השם הנכון, כמעט תמיד-יודעים בו ברגע שזהו זהמצאת את מבוקשך, יש לחבר לו סיסמא-סלוגן ו/או הגדרה קולעת.

יש מחירון לחיבור שמות?

שמות לעסקים הינם כל כך משמעותיים, שקשה באמת לכמת אותם לכסף. זה לא כמו

מנת-פלאפל או כרטיס-לסרט. התעריף גם אינו בפיקוח-ממשלתי. אם מוצאים את הקופירייטר המנוסה שיחבר את השם, כי נשמע שהוא מבין-ענין וכבר חיבר אי-אלו שמות פנטסטיים. פשוט מבקשים הצעת-מחיר. יש מי שיבקשו מחיר בשקלים ויש אחרים שיגידו בארו.

אף אחד לא מגזים. כולם צודקים. צריך לעשות "עלות-תועלת" ולבחור במי שמרגישים איתו הכי בטוחים. אלף שקל לכאן או לכאן-בטלים בשישים.

יחד עם זה העסק או החברה עשויים להזדקק לעזרי-פרסום וקידום נוספים דוגמת,

סלוגן-בעברית, דף-פייסבוק-עסקי, שלט, באנר, ניוזלטר, אתר, רעיון עבור GA ללקוחות.

בכל מקרה מומלץ לקבל הצעה לעסקת-חבילה.

מה אומר עליך השם שבחרת?

רצוי "שיתכתב" עם תחום הפעילות שלך ויביע או לפחות יזכיר את מהותו.

השם יכול להצביע על טיב-העיסוק והשירותים שהחברה או העסק מציעים. רצוי שהוא יבוא מעולם המושגים של הענף. השם יכול גם "לשדר" יוקרה, מקצוענות, קריצה למותג אחר, משהו עם ניחוח של ארצות-רחוקות. אם יש לך אג'נדה חברתית או ״ירוקה״, מוטב לבחור בשם שמעביר את זה. שמות לעסקים מעידים על מהותם. כך הכי נכון וחכם. שומעים-יודעים. אחרת צריך להשקיע הון בפרסום, עם הסברים, תיאורים גרפים ונימוקים.

מזל וברכה. בחרת שם חדש ונוצץ. איך לוקחים אותו הלאה?

את השם הפנטסטי שלך אפשר להגיד בקול, לשיר אותו ולכתוב אותו. אבל בשמות לעסקים רצוי להפעיל אותו. מומלץ למצוא סלוגן-בעברית או סלוגן-באנגלית. [תלוי למי העסק מכוון]. בשלב הבא, פונים לסטודיו לעיצוב-גרפי שיצרו לוגו ולפעמים גם סמל. עכשיו כבר יש לשם החדש שלך צבע וצורה. יפה לך. את הלוגו מעלים על שלט ומתאימים אותו לחתימה-אלקטרונית. השם והלוגו מתנוססים מעל הדלת של העסק, על-גבי כרטיס-הביקור, באתר-האינטרנט, בדף-הפייסבוק, על  גבי רכבי-החברה ולמעשה בכל מקום שמישהו עשוי לראות. אם מדובר בארגון, עמותה או חברה בע"מ, יש להבטיח את הבלעדיות על השם אצל "רשם-החברות". רצוי מאוד גם לרשום דומיין [mynameis.co.il].

שואף להיות שם דבר?

רומא לא נבנתה ביום אחד. לוקח זמן ודרושים משאבים וסבלנותכדי לייצר ענין, מודעות, ביקוש ולהפוך למותג מוכר ונחשק. חשיפהתקשורתית רחבה ואוהדת בכל מדיה אפשרית, חיונית להגברת המודעות אליו. יש לך שם טוב. זה בטוח. את הפעולות העסקיות שיווקיות שיש לבצע, מי כמוך יודע. כך שיש גיבוי. השם שלך הוא לא רק תמונה בלובי. יש מי שעומד מאחוריו, מלפניו ומצדדיו. הגיע הזמן "להפיץ את הבשורה" להודיע לכולםהנה אני כאן! לייצר תקשורתשכנועיתיצירתית, קולעת ונוגעת. להעביר את המסרים הרצויים 'לכל העולם ואשתו'. קוקוריקו! בוקרטוב! מי אמר אני ולא קיבל?! הקופירייטר נתן לך שם פגז. יש לו משמעות גם בעיני מי ששומע עליו בפעם הראשונה.

עכשיו רק נותר לצוד את עיניהם, אזניהם וליבם שלכ ו ל ם.

טיפ

בואו פתוחים. אל תהיו נעולים על שם או כיוון כזה או אחר. לפעמים הכיפשוט ומתבקש הוא הכי טוב. לפעמים דוקא כיוון מפתיע עוזר לעסק להרקיע.

סגור