שמך הולך לפניך
שם לביזנס חדש, לא גדל על העץ*.
שם קולע הינו פרי-מחשבה ונולד-מאהבה.
* בעצם במקרה שלי-כן
מי שמשכיל לבחור שם קולע קוטף את הפירות למשך שנים רבות וטובות. כן, כן. ככה זה.
השם המוצלח, מעיד על טיב העסק הארגון או החברה. לקוחות נמשכים אליו מאליו. מתענינים רוצים בו ומחפשים אותו, בכל הזדמנות ובכל מקום. יתכן "שהבאת שם מהבית" או שמסיבה כלשהי, בא–לך עליו. אך בשמות לעסקים לא מספיקות תחושות–בטן. יש להכיר את השוק ולדעת מה שמותיהם של השחקנים בו. רצוי גם לשלוט בשפה ובסלנג, בביטויים ובדימויים. תכל'ס צריך ניסיון במציאת שמות מסחריים.
לכן הדרך הנבונה–הינה לתת את הפרויקט לקופירייטר/רעיונאי–מקצועי, אמין מקצוען וזמין. זו הדרך לקבל רשימה מרשימה של שמות עסיסיים וקולעים לעסק חדש. מתוכם יקל עליך לבחור, את השם שהכי נכון עבורך.
קרא עוד
איפה צדים שמות לחברות ולמותגים?
תחת פנס-הרחוב, זה לא מקום טוב. וגם לא במילון עברי עברי.
צריך להפליג למסע, מעבר-לזמן ומחוץ-לקופסא.
שם לארגון, שם למוצר, שם לחברה, שם לעמותה או שם לעסק זה לא משהו שמחפשים ב-GOOGLE. השם יכול אמנם לצוץ בכל מקום ובכל עת. אך יש לדעת איך לתור אחריו. לפעמים יוצא משחק–מילים או שילוב לועזית ועברית. קומיוניקשר למשל, הינו שם שחברתי לחברת–תקשורת. קום&סנס הענקתי לחברת הי–טק. יש גם מי שמחפשים במקורות או תופסים טרמפ על שם הרחוב והשכונה. אפשר לחפש אחר מקורות–השראה יצירתיים מעבר–לים, בסופר או בפיצוציה. מומלץ שהשם הנבחר, יהיה יחיד–במינו ובעל ערך ומשמעות. בכל מקרה כשרואים את השם הנכון, כמעט תמיד–יודעים בו ברגע שזהו זה. מצאת את מבוקשך, יש לחבר לו סיסמא–סלוגן ו/או הגדרה קולעת. *ראו סלוגנים שלי ומאמר–לענין בדף "מדבר–בסיסמאות".
השם שבחרת מעיד על אופיו של העסק?
רצוי "שיתכתב" עם ליבת הפעילות שלך – יביע או ירמוז אודות המהות.
ברי לו לשם שיצביע על השירותים שהחברה או העסק מציעים ועל טיב העיסוק. רצוי שהוא יבוא מעולם–המושגים של הענף. השם–לעסק יכול גם "לשדר" סטייל, מקצוענות, קריצה למותג אחר, משהו עם ניחוח של מקומות רחוקים/חלומיים. אם יש לך אג'נדה ״ירוקה״ או חברתית, מוטב לבחור בשם שמעביר את התחושה. שמות מוצלחים לעסקים, מעידים על מהותם. כך הכי נכון ונבון. שומעים–יודעים. רואים–מבינים. אחרת צריך להשקיע הון בפרסום ובקדום, עם הסברים, תיאורים גרפים ונימוקים–משכנעים.
מזל וברכה. בחרת שם חדש וקולע. איך לוקחים אותו הלאה?
את השם הפנטסטי שלך אפשר להגיד בקול, לשיר אותו ולכתוב אותו. אבל בשמות לעסקים רצוי להפעיל אותו. מומלץ למצוא סלוגן–בעברית או סלוגן–באנגלית. [תלוי למי העסק מכוון *זה מוסבר היטב בדף "מדבר–בססמאות"]. בשלב הבא, פונים לסטודיו לעיצוב–גרפי שיצרו לוגו ולפעמים גם סמל. עכשיו כבר יש לשם החדש שלך צבע וצורה. יפה לך. את הלוגו מעלים על שלט ומתאימים אותו לחתימה–אלקטרונית. השם והלוגו מתנוססים מעל הדלת של העסק, על–גבי כרטיס–הביקור, באתר–האינטרנט, בדף–הפייסבוק, על גבי רכבי–החברה ולמעשה בכל מקום שמישהו עשוי לראות. אם מדובר בארגון, עמותה או חברה בע"מ, יש להבטיח את הבלעדיות על השם אצל "רשם–החברות". רצוי מאוד גם לרשום דומיין [mynameis.co.il] .
יש מחירון לחיבור שמות?
שמות–מסחריים הינם כל כך משמעותיים, שקשה באמת לכמת אותם לשקלים. זה לא כמו מנת–פלאפל או כרטיס–לרכבת. התעריף גם אינו בפיקוח–ממשלתי. אם מוצאים את הקופירייטר המנוסה שיחבר את השם, כי נשמע שהוא מבין–ענין וכבר חיבר אי–אלו שמות פנטסטיים, פשוט מבקשים הצעת–מחיר הוגנת. יש מי שיבקשו מחיר במט"ח ויש אחרים שיגידו בש"ח.
אף אחד לא מגזים. כולם צודקים. צריך לעשות "עלות–תועלת" ולבחור באחד שמעניק לכם תחושת–בטחון ומדבר בהגיון. אלף שקל לכאן או לכאן–בטלים בשישים.
במקביל, הביזנס או הארגון, עשויים להזדקק לכלי–פרסום וקידום נוספים דוגמת– דף–פייסבוק–עסקי, שלט, סלוגן בעברית, באנר, אתר, רעיון עבור GA ללקוחות, ניוזלטר, אתר–תדמיתי או אתר מכירה. כדאי מאוד לקבל הצעה כוללת. עסקת–חבילה, לעולם יותר משתלמת.
שואף להיות שם דבר?
רומא לא נבנתה ביום אחד. וגם לא בשבוע. לוקח זמן ודרושים משאבים וסבלנות–כדי להפוך למותג מבוקש ונחשק. יש לייצר-מודעות, ענין וביקוש. חשיפה–תקשורתית רחבה ואוהדת בכל מדיה אפשרית, חיונית להגברת המודעות אליו. יש לך שם טוב. זה ברור. את הפעולות העסקיות/שיווקיות שיש לבצע, מי כמוך יודע. כך שיש גיבוי. השם שלך הוא לא רק תמונה בלובי.
יש מי שעומד מלפניו, מאחוריו ומצדדיו. הגיע הזמן "להפיץ את הבשורה" להודיע לכל העולם ואחותו. להכריז ברבים–הנה אני כאן! לייצר תקשורת–שכנועית–יצירתית, קולעת ונוגעת. להעביר את המסרים הרצויים להכריז בראש-חוצות: קוקו–ריקו! בוקר–טוב! מי אמר אני ולא קיבל?! הקופירייטר נתן לך שם פצץ. יש לו משמעות וערך גם בעיני מי ששומע עליו לראשונה.
עכשיו רק נותר לצוד את עיניהם, אזניהם וליבם של–כ ו ל ם.
טיפ
פניתם לקופירייטר? בואו פתוחים. אל תהיו נעולים על שם-מסויים ולא על כיוון כזה או אחר. לפעמים דוקא הכי–פשוט ומתבקש הוא הכי טוב. בפעמים אחרות, דוקא כיוון מפתיע עוזר לעסק להרקיע.
שם לחברה. שם לעסק חדש. שם ולוגו. שמות לעסקים. שם וסלוגן. רשימת שמות. שם למוצר. חיבור שם. שם קולע. שם מדליק. שם מותג. חיבור שם לעסק. שם דבר.
סגור