שמך הולך לפניך

שם לביזנס חדש, לא גדל על העץ*.
שם קולע הינו פרי-מחשבה ונולד-מאהבה.

* בעצם במקרה שלי-כן

מי שמשכיל לבחור שם קולע קוטף את הפירות למשך שנים רבות וטובותכןכןככה זה.
השם המוצלחמעיד על טיב העסק הארגון או החברהלקוחות נמשכים אליו  מאליומתענינים רוצים בו ומחפשים אותו, בכל הזדמנות ובכל מקום. יתכן "שהבאת שם מהבית" או שמסיבה כלשהיבאלך עליואך בשמות לעסקים לא מספיקות תחושותבטןיש להכיר את השוק ולדעת מה שמותיהם של השחקנים בורצוי גם לשלוט בשפה ובסלנגבביטויים ובדימויים. תכל'ס צריך ניסיון במציאת שמות מסחריים.

לכן הדרך הנבונההינה לתת את הפרויקט לקופירייטר/רעיונאימקצועי, אמין מקצוען וזמין. זו הדרך לקבל רשימה מרשימה של שמות עסיסיים וקולעים לעסק חדש. מתוכם יקל עליך לבחור, את השם שהכי נכון עבורך.

קרא עוד

איפה צדים שמות לחברות ולמותגים?

תחת פנס-הרחוב, זה לא מקום טוב. וגם לא במילון עברי עברי.
צריך להפליג למסע, מעבר-לזמן ומחוץ-לקופסא.

שם לארגון, שם למוצר, שם לחברה, שם לעמותה או שם לעסק זה לא משהו שמחפשים ב-GOOGLE. השם יכול אמנם לצוץ בכל מקום ובכל עת. אך יש לדעת איך לתור אחריו. לפעמים יוצא משחקמילים או שילוב לועזית ועברית. קומיוניקשר למשל,  הינו שם שחברתי לחברתתקשורת. קום&סנס הענקתי לחברת היטקיש גם מי שמחפשים במקורות או תופסים טרמפ על שם הרחוב והשכונה. אפשר לחפש אחר מקורותהשראה יצירתיים מעברלים, בסופר או בפיצוציה. מומלץ שהשם הנבחר, יהיה יחידבמינו ובעל ערך ומשמעותבכל מקרה כשרואים את השם הנכון, כמעט תמידיודעים בו ברגע שזהו זה. מצאת את מבוקשך, יש לחבר לו סיסמאסלוגן ו/או הגדרה קולעת. *ראו סלוגנים שלי ומאמרלענין בדף  "מדברבסיסמאות".

השם שבחרת מעיד על אופיו של העסק?

רצוי "שיתכתב" עם ליבת הפעילות שלך – יביע או ירמוז אודות המהות.

ברי לו לשם שיצביע על השירותים שהחברה או העסק מציעים ועל טיב העיסוק. רצוי שהוא יבוא מעולםהמושגים של הענף. השםלעסק יכול גם "לשדר" סטייל, מקצוענות, קריצה למותג אחר, משהו עם ניחוח של מקומות רחוקים/חלומיים. אם יש לך אג'נדה ״ירוקה״ או חברתית,  מוטב לבחור בשם שמעביר את התחושה. שמות מוצלחים לעסקים, מעידים על מהותם. כך הכי נכון ונבון. שומעיםיודעים. רואיםמבינים. אחרת צריך להשקיע הון בפרסום ובקדום, עם הסברים, תיאורים גרפים ונימוקיםמשכנעים.

מזל וברכה. בחרת שם חדש וקולע. איך לוקחים אותו הלאה?

את השם הפנטסטי שלך אפשר להגיד בקול, לשיר אותו ולכתוב אותו. אבל בשמות לעסקים רצוי להפעיל אותו. מומלץ למצוא סלוגןבעברית או סלוגןבאנגלית. [תלוי למי העסק מכוון *זה מוסבר היטב בדף "מדברבססמאות"]. בשלב הבא, פונים לסטודיו לעיצובגרפי שיצרו לוגו ולפעמים גם סמלעכשיו כבר יש לשם החדש שלך צבע וצורה. יפה לך. את הלוגו מעלים על שלט ומתאימים אותו לחתימהאלקטרונית. השם והלוגו מתנוססים מעל הדלת של העסק, עלגבי כרטיסהביקור, באתרהאינטרנט, בדףהפייסבוק, על  גבי רכביהחברה ולמעשה בכל מקום שמישהו עשוי לראות. אם מדובר בארגון, עמותה או חברה בע"מ, יש להבטיח את הבלעדיות על השם אצל "רשםהחברות". רצוי מאוד גם לרשום דומיין [mynameis.co.il] .

יש מחירון לחיבור שמות?

שמותמסחריים הינם כל כך משמעותיים, שקשה באמת לכמת אותם לשקלים. זה לא כמו מנתפלאפל או כרטיסלרכבת. התעריף גם אינו בפיקוחממשלתי. אם מוצאים את הקופירייטר המנוסה שיחבר את השם, כי נשמע שהוא מביןענין וכבר חיבר איאלו שמות פנטסטיים, פשוט מבקשים הצעתמחיר הוגנת. יש מי שיבקשו מחיר במט"ח ויש אחרים שיגידו בש"ח.

אף אחד לא מגזים. כולם צודקים. צריך לעשות "עלותתועלת" ולבחור באחד שמעניק לכם תחושתבטחון ומדבר בהגיון. אלף שקל לכאן או לכאןבטלים בשישים.

במקביל, הביזנס או הארגון, עשויים להזדקק לכליפרסום וקידום נוספים דוגמתדףפייסבוקעסקי, שלט, סלוגן בעברית, באנר, אתר, רעיון עבור GA ללקוחות, ניוזלטר, אתרתדמיתי או אתר מכירה. כדאי מאוד לקבל הצעה כוללת. עסקתחבילה, לעולם יותר משתלמת.

שואף להיות שם דבר?

רומא לא נבנתה ביום אחד. וגם לא בשבוע. לוקח זמן ודרושים משאבים וסבלנות–כדי להפוך למותג מבוקש ונחשק. יש לייצר-מודעות, ענין וביקוש. חשיפה–תקשורתית רחבה ואוהדת בכל מדיה אפשרית, חיונית להגברת המודעות אליו. יש לך שם טוב. זה ברור. את הפעולות העסקיות/שיווקיות שיש לבצע, מי כמוך יודע. כך שיש גיבוי. השם שלך הוא לא רק תמונה בלובי.

יש מי שעומד מלפניו, מאחוריו ומצדדיו. הגיע הזמן "להפיץ את הבשורה" להודיע לכל העולם ואחותו. להכריז ברבים–הנה אני כאן! לייצר תקשורת–שכנועית–יצירתית, קולעת ונוגעת. להעביר את המסרים הרצויים להכריז בראש-חוצות: קוקו–ריקו! בוקר–טוב! מי אמר אני ולא קיבל?! הקופירייטר נתן לך שם פצץ. יש לו משמעות וערך גם בעיני מי ששומע עליו לראשונה.
עכשיו רק נותר לצוד את עיניהם, אזניהם וליבם של–כ ו ל ם.

טיפ
פניתם לקופירייטר? בואו פתוחים. אל תהיו נעולים על שם-מסויים ולא על כיוון כזה או אחר. לפעמים דוקא הכי–פשוט ומתבקש הוא הכי טוב. בפעמים אחרות, דוקא כיוון מפתיע עוזר לעסק להרקיע.

שם לחברה. שם לעסק חדש. שם ולוגו. שמות לעסקים. שם וסלוגן. רשימת שמות. שם למוצר. חיבור שם. שם קולע. שם מדליק. שם מותג. חיבור שם לעסק. שם דבר.

סגור

דילוג לתוכן